دوقطعه مداحی از مؤمنی وکربلائی جواد مقدم

:پخش ودانلود مداحی"ای گل من خار توام "توسط مداح اهل بیت ،مؤمنی

 

برای دانلودگزینه یsave target as رابزنید



:: موضوعات مرتبط: شعر , انتظار , ,
:: برچسب‌ها: مداحی , مؤمنی , امام زمان(عج) , مقدم , محرم 89 ,
|
امتیاز مطلب : 78
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
:: ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 25 اسفند 1389
عفاف

تسلط بر خویشتن (خود کنترلی)یکی از عالی ترین رهیافت های یک نظام تربیتی به شمار می رود. در همه ادیان الهی از چندین هزار سال پیش،یکی از اساسی ترین مفاهیم ،تسلط یافتن بر نفس ومبارزه با نفس بد خواه  به منظور کنترل وبه کار گیری آن در راه اطاعت از خدا بوده است. اسلام نیز این آموزه توحیدی را از اولین روزهای نزول وحی به پیروان خویش هدیه داد. عفّت یعنی بوجود آمدن حالتی نفسانی که به وسیله آن خواهش های نفسانی به کنترل شخص درآیند به گونه ای که انسان به سوی حرام های الهی گرایش پیدا نکند به تعبیر دیگر،عفّت به این معناست که انسان خواسته های میل جنسی وشکمی خود را کنترل کند واجازه ندهدتا هیجان های مربوط به آن در هر جایی که می خواهند تخلیه شوند بلکه آنها را در مسیر رضای خدا به کار برد.

جلوه ها وقلمرو های گوناگون عفّت:

بقیه در ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
:: برچسب‌ها: عفاف , حجاب , بیماری , آرامش ,
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
:: ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 26 اسفند 1389
دانشگاه انتظار بعد از 1300 سال دانشجو مي پذيرد
توجه .. توجه ... دانشگاه انتظار بعد از 1300 سال دانشجو مي پذيرد. متاسفانه اين دانشگاه هنوز 313 فارغ التحصيل هم نداشته است.... اين دانشگاه در تمام شبانه روز از شما آزمون بعمل مي اورد ..... مدارک لازم براي ثبت نام : 1- نماز اول وقت و ولايت مداري...... 2- نمازهاي نافله و نماز شب ....... 3- دائم الوضو بودن....4- دلي پر از ثواب .........**** هميشه به ياد امام زمان باشيد حتي با 14 صلوات----اللهم عجل لوليک الفرج**** (yabnalzahra)

 

http://smsmazhabi.blogfa.com/



:: موضوعات مرتبط: انتظار , پیامک , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه , انتظار ,
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 29 اسفند 1389
ترانه سامی یوسف برای دختران مسلمان + دانلودترانه
 
سامی یوسف در ترانه اش از زبان دختران مسلمان به مخالفان حجاب می گوید: «این تکه روسری بر سرم را با غرور می پوشم. تا از شان خود محافظت کنم. آیا نمی توانی ببینی که من به راستی آزادم؟ چشمانت را باز کن و ببین.»
 ترانه آزادی (Free) همانند دیگر ترانه های سامی یوسف مضمون زیبایی دارد. این ترانه از آلبوم "امت من"، رنج بسیاری از مسلمانانی است که در غرب زندگی می کنند و به خاطر حجاب و عفتشان مورد توهین قرار می گیرند. سامی یوسف در این ترانه قصد تسلی دادن به این زنان مسلمان را دارد.
 

ترانه آزادی یا free برای دفاع از حجاب دختران مسلمان سروده شده است.

متن ترانه.....
 

 

:: سپاه313



:: موضوعات مرتبط: شعر , انتظار , ,
:: برچسب‌ها: عفاف , حجاب , زن مسلمان , سامی یوسف , چادر ملی , بهترین پوشش ,
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
:: ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 21 اسفند 1389
امامت حضرت ولی عصر عج و عیدالزهراء مبارکباد

سالروز آغاز امامت

حضرت ولی عصر عج

امام زمان علیه السلام

و

عیدالزهراء سلام الله علیها

مبارکباد

 

(ساداتی پور - ۰۹۱۵۵۰۱۰۰۰۰)

/smsmazhabi.blogfa.com

ya%20imame%20zaman%20aj.jpg

 


:: موضوعات مرتبط: انتظار , پیامک , ,
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 24 بهمن 1389
از فتنه ها چه خبر؟

به هوش باش که امروز کوفه تهران است

و ذوالفقار گرفتار نیزه داران است

مساحتی است پر از چهره های رنگ به رنگ

که فتنه پشت نقاب فریب پنهان است

برای آنکه عدالت به خون بغلطد باز

قلم، زبانه ی شمشیرهای برّان است

علي هميشه غريب است و تا ابد مظلوم

شهيد زخم زبان های سايه مردان است

به هوش باش كه بوی نفاق می آید

به دست مردم نااهل، برگ قرآن است

مبادمان که به تکرار کوفه بنشینیم

کنون که خانه ی ما در مسیر توفان است

برای حلقه ی دل دست مهر می خواهیم

علم، به دوش کسی از تبار باران است

مباد غفلت از این روزهای پر آشوب

که کوفه تا ابد از کرده اش پشیمان است

 

smsmazhabi.blogfa.com

 moridoshohada.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: شعر , انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 4 اسفند 1389
علائم ظهور

خروج سيد حسنى و يمانى  
 

     از جمله علائمى كه در آستانه ظهور امام قائم (عج ) رخ مى دهد خروج سيد حسنى با يارانش براى يارى آن حضرت است ، اينك توضيح آن :
سيد حسنى جوان خوش صورتى است كه از طرف ديلم  و قزوين خروج مى نمايد و با صداى بلند فرياد كند كه به فرياد رسيد آل محمد صلى اللّه عليه و آله و سلم را كه از شما يارى مى طلبند و اين سيد حسنى ظاهرا از اولاد حضرت امام حسن مجتبى عليه السلام باشد و دعوى بر باطل ننمايد و دعوت بر نفس خود نكند بلكه از شيعيان خلص ائمه اثنى عشر عليهم السلام و تابع دين حق باشد و دعوى نيابت و مهدويت نخواهد نمود و لكن مطاع و بزرگ و رئيس خواهد بود و در گفتار و كردار موافق است با شريعت مطهره حضرت خاتم النبيين صلى اللّه عليه و آله و سلم و در زمان خروج او كفر و ظلم ، عالم را فرا گرفته باشد و مردم از دست ظالمان و فاسقان در اذيت باشند و جمعى از مؤ منين نيز مستعد باشند از براى ظلم ظالمين ، و در آن حال سيد حسنى استغاثه نمايد از براى نصرت دين آل محمد صلى اللّه عليه و آله و سلم پس مردم او را اطاعت نمايند خصوصا گنجهاى طالقان كه از طلا و نقره نباشند بلكه مردان شجاع و قوى دل و مسلح و مكمل كه بر اسبهاى اشهب سوار باشند، در اطراف او جمع گردند و جمعيت او زياد شود و مانند سلطان عادل در ميان ايشان حكم و سلوك نمايد و كم كم بر اهل ظلم و طغيان غلبه نمايد و از مكان و جاى خود تا كوفه زمين را از لوث وجود ظالمين و كافران پاك كند و چون با اصحاب خود وارد كوفه شود، به او خبر دهند كه حضرت حجة اللّه مهدى آل محمد صلى اللّه عليه و آله و سلم ظهور نموده و از مدينه به كوفه تشريف آورده است پس ‍ سيد حسنى با اصحاب خود خدمت آن حضرت مشرف مى شوند و از آن حضرت مطالبه دلائل امامت و مواريث انبياء عليه السلام را مى نمايند، حضرت امام صادق عليه السلام مى فرمايد: به خدا سوگند كه آن جوان آن حضرت را مى شناسد و مى داند كه او بر حق است و لكن مقصودش اين است كه حقيقت او را بر مردم و اصحاب ظاهر نمايد، پس آنحضرت دلائل امامت و مواريث انبياء عليه السلام از براى او ظاهر نمايد، در آن وقت سيد حسنى و اصحابش با آن حضرت بيعت خواهند نمود مگر قليلى از اصحاب او كه 000/400 از زيديه باشند كه مصحف ها و قرآن در گردن ايشان حمايل است و آنچه مشاهده نمودند از دلائل و معجزات آن را حمل بر سحر نمايند و گويند اين سخنان بزرگى است و اينها همه سحر است كه به ما نموده اند، پس امام قائم (عج ) آنچه آنان را نصيحت و موعظه نمايد و آنچه از معجزات بياورد در آنها تاءثير نخواهد كرد، تا سه روز ايشان را مهلت مى دهد و چون موعظه آن حضرت را كه حق است قبول ننمايند امر مى فرمايد كه گردنهاى ايشان را بزنند و حال ايشان شبيه است به حال خوارج نهروان كه در لشكر امام على عليه السلام در جنگ صفين بودند.
يمانى نيز از رهبران بر حق است كه به حمايت از مهدى (عج ) خروج مى كند، امام صادق عليه السلام در ضمن روايتى فرمود: سفيانى و خراسانى و يمانى در يك سال و در يك شهر و در يك روز خروج مى كنند و هيچ پرچمى مانند يمانى ، به هدايت نزديكتر نيست ، زيرا يمانى مردم را به حق دعوت مى كند.
 



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
زندگینامه ی حضرت مهدی

 

محمد بن حسن عسکري (عج) آخرين امام از امامان دوازده گانه شيعيان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنيا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکري (ع)، يازدهمين امام شعيان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس)است که گفته اند از نوادگان قيصر روم بوده است. «مهدي» حُجَت، قائم منتظر، خلف  صالح، بقيه الله، صاحب زمان، ولي عصر و امام عصر از لقبهاي آن حضرت است.
 

تولد امام زمان (عج) پنهان نگاهداشته شد و امام حسن عسکري (ع) خبر آن را تنها به عده اي از شيعيان داده بود. حضرت در سال ٢٦٠ هـ ق پس از وفات پدر به امامت رسيد. امامت ايشان بنا به حديثهاي بسياري بود که از پيامبر (ص) و امامان پيشين روايت شده بود. امام زمان (عج) پس از آنکه بر جنازه پدر نماز گزارد از چشم مردمان پنهان شد. سبب پنهان شدن آن حضرت اين بود که خليفه هاي عباسي تصميم به کشتن او داشتند.
 

 بنا به اخبار و روايات شيعه غيبت آن حضرت دو بار صورت گرفته است. دوران غيبت نخست را که تا سال 329 هـ ق ادامه داشت دوران غيبت صغرا يا دوره نيابت خاصه مي نامند. در اين سالها امام  به وسيله چهار نفر از نمايندگان خاص خود با شيعيان ارتباط داشت. اين چهار تن که آنان را نواب اربعه (نايبان چهارگانه) مي خوانند عبارتند از:
 

 ١- عثمان بن سعيد بن عمري، از ياران امام هادي (ع) و امام حسن عسکري (ع) او به دستور امام حسن عسکري تا پايان عمر نايب امام زمان (عج) بود.
 

٢- ابوجعفر محمدبن عثمان بن سعيد، از شاگردان ياران امام حسن عسکري که پس از مرگ از پدرش، عثمان بن سعيد بن عمري، نيابت امام زمان (عج) را به عهده گرفت، او در سال ۳۰۴ يا ۳۰٥ هـ ق در بغداد درگذشت.
 

 ۳- حسين بن روح نوبختي که دستيار محمدبن عثمان بن سعيد بود و پس از مرگ وي نيابت امام را به عهده گرفت و در سال ۳۲٦ در بغداد درگذشت.
 

 ٤- علي بن محمد سُمري که بنا به وصيت حسين بن روح نوبختي نايب امام شد و در حدود دو سال رابط امام و شيعيان بود. او در نيمه شعبان ۳٢۹ در بغداد درگذشت.
 

 ـ با مرگ علي بن محمد سمري دوره غيبت صغرا يا نيابت خاصه پايان يافت و دومين دوره غيبت آن حضرت، یعنی دوران غیبت کبری، آغاز شد. این دوره تا ظهور امام زمان ادامه خواهد یافت. آخرین نامه و دستوری که سمری از امام زمان دریافت نمود به مضمون ذیل نقل شده است:
 

ـ «بسم الله الرحمن الرحیم، ای علی بن محمد سمری خدا اجر برادران ترا در مصیبت تو بزرگ گرداند. تو بعد از شش روز خواهی مرد. پس خود را آماده کن و به احدی برای جانشینی خود وصیت نکن. زیرا غیبت تامه آغاز می شود و دیگر ظهوری نخواهد بود مگر به اذن خدای تعالی و آن بعد از طول زمان و قساوت قلبها و پر شدن زمین از جور خواهد بود. زود باشد که در بین شیعیان کسانی بیایند که ادعای مشاهده کنند، هر کس مدعی مشاهده من قبل از خروج سفیانی و صیحة آسمانی بشود کذاب و مفتری است. و لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.»
 

ـ دوره غیبت کبری را دوران نیابت عامه نیز می نامند. نیابت عامه به این معنی است که در این دوره راهنمایی شیعیان به عهده فقهایی عالم از شیعیان است، که دارای شرایط تعیین شده برای راهنمایی هستند. در این دوره کسی مستقیماً از طرف امام زمان (عج) برای نیابت تعیین نمی شود.
 

ـ سبب واقعی پنهان شدن امام زمان (عج) از چشم مردمان در حدیثها بیان نشده است. حتی گروهی گفته اند علت غیبت بعد از ظهور امام زمان (عج) آشکار خواهد شد. اما از دلائل مهم غیبت، حفظ وجود امام از گزند دشمنان به فرمان خدا برای مصلحت اسلام و مسلمانان است. گذشته از این، غیبت امام زمان (عج) فقط از نظر ظاهری  است و از نظر معنوی رابطه او با مردم قطع نشده است.
 

در حدیثی از پیامبر (ص) درباره دوره غیبت امام زمان (عج) نقل شده، آمده است که ایشان مانند خورشید پنهان شده در پس ابر است که دیده نمی شود، اما انوارش به زمین می رسد وبه آن سود می رساند، همه مسلمانان، به دلیل حدیث هایی که از پیامبر (ص) روایت شده است، معتقدند که مهدی (عج) روزی ظهور خواهد کرد و جهان را پر از عدل و داد خواهد ساخت. امام تنها شیعیان هستند که به امامت او در دوران غیبت نیز معتقدند.....
 

ـ در دوران غیب کبری افراد بسیاری ادعای مهدویت کرده اند از جمله غلام احمد قادیانی، موسس فرقه قادیانی هند در ۱٢۳٥ هـ ق، سید علی محمد شیرازی معروف به سید باب، موسس فرقه بابیان در ایران، که به سال 1266 هـ ق در تبریز کشته شد و محمد احمد معروف به مهدی سودانی که در ۱۳۰٢ هـ ق (۱٨٨۱ م) در سودان بر ضد استعمارگران انگلیسی قیام کرد.....  
 



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
نقش من و شما در آخر الزمان

نقش من و شما در آخر الزمان 

وضعيت جهان پيش از ظهور امام عصر(عليه السلام) به گونه هاي است که شايد انسانهايي را به يأس بکشاند؛ چنانکه بعضي از روايات اشاره به همين موضوع داشته و رواج هرج و مرج، ناامني، شيوع بيماري و گرسنگي و... را به عنوان ويژگيهاي اين دوران برشمرده اند؛ ليکن روايات ديگري نيز وجود دارد که در آنها به نکات روشن و روزنههاي اميد براي شيعيان و انسانهاي مؤمن و متعهد اشاره شده است.
برخي از روايات درباره مؤمناني سخن ميگويد که هيچگاه زمين از آنان تهي نميشود و آنان در شرايط سخت پيش از ظهور نيز در سراسر جهان حضور دارند. رواياتي هم به نقش علما و دانشمندان اسلامي در زمان غيبت اشاره دارند که هر از چند گاه يکي از آنان موجب دگرگوني در جامعه و حفظ دين خدا ميشود. در بعضي از روايات معصومين(عليه السلام) نيز از نقش ويژه شهر قم پيش از ظهور امام زمان(عليه السلام) ياد شده است.


:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
انتظارهاي امام زمان(عج)ازجوانان

انتظارهاي امام زمان(عج)ازجوانان

توقعات امام مهدي(عج) ازشيعيان وبه ويژه جوانان بسيار روشن است

پيروي و ياري رساندن به اهل بيت(ع) مهم ترين خواسته ي يوسف زهرا است.احترام به پدر ومادر-انصاف بامردم-دوري از گناهان

پيروي از ولايت فقيه و زمينه سازي ظهور ازانتظارات مسلم امام زمان(عج)ازجوانان است.

صرف نيروها و استعداد هاي جواني در راستاي خواست امام زمان(عج) به آن ارزش مضاعف ميدهد.

همه ي جوانان وقت و عمرشان را در اموري كه به آن دلبستگي دارند صرف مي كنند اما انتظار امام زمان(عج) اين است كه عمرو استعداد هركس در راه رضاي خداوند و رشد و تعالي فرد و جامعه صرف شود و در راه باطل صرف نشود.

جواني دوره ي شور و تلاش است و جوانان به طور قطع پرتلاش هستند.اما اين قدرت و شور در چه راهي بايدصرف شود؟البته بسيار روشن است كه ورزش-رشداستعدادها-تفريح سالم وسرگرمي هاي سازنده هيچ اشكالي ندارد ولي تلاش در جهت امور ضروري و مشغول شدن به مسايلي كه آينده مارا رقم مي زند درجه اول اهميت را دارد و بسيارضروري و شايسته است كه در اين وادي قدم برداريم.

منبع:كتاب قرآن مهدي و جوانان-بخش۴



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
جوان در آخرالزمان

جوان در آخرالزمان

در مصاف تاريخي حق و باطل- دو گونه جامعه وجود دارد:يكي جامعه موجود آخرالزمان با منفي ترين نمره اي كه ميگيرد و دوم آرمان شهر زيباي ظهور با بالاترين نمره اي كه مي توان فكر كرد.عصر آخرالزمان جامعه ي جانكاه امروزي است و آرمان شهر ظهور جامعه ي آرماني آرزوهاي فردا است.

راه نجات ازفتنه هاي آخرالزمان و رسيدن به آرمان شهر ظهور چگونه است؟

با تمام مشكلات عصر غيبت بايد توجه داشت امام مهدي(عج) انسان هاي عالم راسرپرستي مي كند و هر كس استعداد هدايت داشته باشد  تحت توجهات او هدايت مي شود-حتي برابر جبهه باطل.تمام توان حضرت در جهت سرپرستي و هدايت عالم صرف مي شود- بنابر اين هر فرد شايسته اي كه در مسير قرار گيرد پرتو انوار هدايت آن خورشيد عالم تاب را جذب كرده و از آن بهره مي برد.

 



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
زن قبل از ظهور

در دنیایی که هر روز بسوی ترقی گام بر داشته و زندگی ماشینی روح و جان انسان‏ها را تسخیر کرده است، مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی نیز رنگ و بوی تازه‏ای به خود می‏گیرد و جهان به سوی آخرالزمان پیش می‏رود . زنان که نیمی از جامعه بشری را شامل می‏شوند، هر روز شاهد تحولی نو، در روابط خود در عرصه‏های گوناگون هستند و نقش آنان در سیاست، اقتصاد و اجتماع بر کسی پوشیده نیست; لذا در این قسمت، نقش زن را در هر یک از این امور در آخرالزمان و در نتیجه، در عصر حاضر، بررسی می‏نماییم .

 


نقش زنان در حکومت‏های قبل از ظهور

یکی از مسائلی که در حکومت‏های آخر الزمان مطرح است، سلطه و نفوذ زنان در امور سیاسی می‏باشد که این تسلط را به دو گونه می‏توان تقسیم نمود:

1 - زنان بطور مستقیم بر مردم فرمانروایی کرده و رهبری یا ریاست کشور را به دست می‏گیرند .

2 - زنان با استفاده از نیروی خارق العاده خویش، فرمانروایان و سران کشور را به زیر سلطه خود می‏برند تا آنان طبق نظر و عقیده آن‏ها عمل نمایند .

اخباری که از معصومین ( علیهم‏السلام) وارد گردیده، بر رشد و تسلط زنان بر امور سیاسی و ... در آخر الزمان اشاره دارد . حضرت علی ( علیه‏السلام) در این زمینه می‏فرمایند: «زمانی خواهد آمد که افراد فاسد و زناکار به ناز و نعمت رسند و انسان‏های با انصاف ضعیف می‏شوند . پرسیدند که این دوره چه وقت‏خواهد بود؟ فرمود: آن گاه که زنان و کنیزان بر امور مردم مسلط شوند و خردسالان به فرمانروایی رسند .»

همچنین امام صادق ( علیه‏السلام) طی حدیثی طولانی که به بیان نشانه‏های ظهور پرداخته‏اند، در این مورد می‏فرمایند: «... (در آن زمان) زنان بر ملک تسلط می‏یابند و بر هر امری استیلا پیدا می‏کنند، و زنان را می‏بینی که بسان مردان، مجالس (کنفرانس) راه می‏اندازند .»

آری جهان در آخرالزمان، با رشد بی‏رویه نهضت‏های زنانه که برای اعتراض به پامال شدن حقوقشان صورت می‏گیرد، روبه رو خواهد شد و در انتها، تاریخ جهان شاهد تجربه‏ای جدید در عالم حکمرانی و سیاست‏خواهد بود . اما مطلب مهمی که نباید از نظر دور داشت، این است که طبق دسته‏ای از روایات، در آخرالزمان، تعداد مردان کاهش چشمگیری می‏یابد و شاید به همین دلیل باشد که زنان در اکثر امور بر مسند قدرت خواهند نشست .

رسول خدا (صلی‏الله علیه‏و آله) در این زمینه می‏فرمایند: «از نشانه‏های آخرالزمان این است که برای هر پنجاه زن، یک رپرست‏خواهد بود و این در حالی است که زنان زیاد و مردان کم گردند .»

و شاید این وضع در اثر افزایش تلفات جانی مردان در اثر برپایی جنگ‏های پی در پی و طولانی باشد . بهر حال، آنچه مسلم است در آخرالزمان، زنان حکومت را به دست‏خواهند گرفت و پس از قرون متمادی، جامعه بشری از مرد سالاری به سوی زن سالاری سوق داده خواهد شد .


مشارکت زنان در سیاست در عصر کنونی

پس از جنگ دوم جهانی، زنان توانسته‏اند به تدریج وارد نهادهای سیاسی شوند، که این نهادها، اعم از دولتی و غیر دولتی می‏باشد . امروزه در بسیاری از کشورها، ندای حمایت از زنان و تساوی حقوق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی آنان با مردان بلند است، اما این که واقعا در عمل این مساله به چه میزان انجام می‏گیرد، مطلب دیگری است . اما طی کنوانسیون‏ها، اعلامیه‏ها و قطعنامه‏هایی که از سوی سازمان ملل یا سازمان‏های غیردولتی انتشار یافته است، زنان حق دارند در پست‏های مهم دولتی و غیر دولتی مشغول بکار شوند و در عرصه سیاست‏حضور فعال داشته باشند .

البته از نیمه دوم قرن بیستم به این سو، زنان بسیاری در صحنه سیاست ظاهر گردیدند و به اشغال کرسی‏های مهم دولتی پرداختند که مهمترین این پست‏ها ریاست جمهوری و نخست وزیری بوده است .

مطالعه آمارها نشان می‏دهد که در یکی دو دهه اخیر، زنان در کشورهایی چون انگلیس، فرانسه، آمریکا، اسرائیل، ایسلند، فیلیپین، ایرلند، ترکیه، پاکستان و ... نقش‏های مهم سیاسی داشته‏اند .

و امروز، زنان در کشورهایی چون نروژ، دانمارک و فنلاند حتی در برخی موارد، بیش از 40 درصد مناصب را در اختیار دارند . 

هر چند در عصر حاضر، شاهد حضور گسترده زنان در صحنه‏های مختلف سیاسی و غیر سیاسی هستیم، لیکن زنان، خود، خواهان حضور فعالتر در پست‏های کلیدی و مهم دولتی می‏باشند و به در حاشیه قرار گرفتن خود در قدرت معترضند .

با توجه به بررسی آمارهای مشارکت‏سیاسی زنان، در آمریکا، زنان بطور معمول حدود 52 درصد رای دهندگان را شامل می‏شوند با این وجود، درصد کمی از کرسی‏های کنگره و سنا را در اختیار دارند و در کابینه نیز حضور چندان قابل توجهی ندارند . 

در بیشتر کشورهای در حال توسعه نیز زنان نقش کمتری در سیاست دارند، اما آنچه مسلم است، زنان در اکثر کشورها کم و بیش در امر سیاست دخالت دارند و در این حال، این سؤال مطرح است که آیا زنان عصر کنونی، همان زنان عصر قریب به ظهورند که در روایات از آنان یاد شده است، یا خیر؟

جواب این سؤال قدری مشکل است و این نشات گرفته از پیچیدگی‏های روابط سیاسی و حکومتی می‏باشد . بنابراین با توجه به میزان شرکت زنان عصر حاضر در عرصه سیاست و حکومت، بطور قطع نمی‏توان گفت که زنان عصر کنونی، همان زنان آخر الزمانند، چرا که احتمال می‏رود در آینده، زنان دخالت و تسلط بیشتری در حکومت‏ها داشته باشند، اما به یقین نیز نمی‏توان آنان را زنان آخرالزمان نام ننهاد; زیرا زنان در بعضی کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی، سمت‏های بالای سیاسی را دارا هستند و در حکومت نقش چشمگیری دارند .



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
مقایسه وضعیت اجتماعی زن در آخرالزمان و اکنون

وضعیت اجتماعی زن در آخرالزمان

 

الف - عدم امنیت‏برای زنان: از انحرافات خطرناک که جامعه پیش از ظهور، به آن گرفتار می‏گردد، بی‏امنیتی خانوادگی و ناموسی است، این مساله آنچنان فراگیر می‏شود که کمتر کسی می‏تواند یا می‏خواهد از آن جلوگیری نماید .

حضرت علی ( علیه‏السلام) در این خصوص می‏فرمایند: «سفیانی در حالی که نیزه‏ای در دست دارد، زنی باردار را دستگیر می‏نماید و به یکی از یارانش می‏گوید: به او تعدی نما و او سپس شکم زن را می‏درد و جنینش را بیرون می‏آورد و هیچکس نمی‏تواند چنین وضعیت هولناکی را تغییر دهد» .  روایات زیادی در این زمینه از معصومین ( علیهم‏السلام) وارد گردیده است که حکایت از وضع تاسف بار و فاجعه‏انگیز امنیتی برای زنان دارد .

ب: هبوط مسائل اخلاقی وانسانی در زنان: جامعه پیش از ظهور، جامعه‏ای مملو از فساد و بی‏بند و باری‏های اخلاقی است، کردارهای حیوانی گروهی انسان نما، آنچنان فراگیر می‏شود که حالت عادی به خود می‏گیرد . روایاتی که این وضع اخلاقی پیش از ظهور را بیان نموده‏اند، بسیار زیاد است . محمدبن مسلم می‏گوید: «به امام باقر عرض کردم: قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟ امام فرمود: آنگاه که مردها خود را شبیه زنان نمایند و زن‏ها شبیه مردان شوند، آن گاه که مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان .»

و در حدیثی از امام صادق ( علیه‏السلام) است که فرمودند: «در آن زمان، زنان را می‏بینی که از بذل خود به کفار هیچ واهمه‏ای ندارند» . 

آری جهان به آن مرتبه از سقوط اخلاقی می‏رسد که انسانیت‏برایش جز در اعمال حیوانی معنا پیدا نمی‏کند .

ج: افزایش زنان بی‏سرپرست: در آخرالزمان، وضعیت‏به گونه‏ای است که بر اثر جنگ‏های پی در پی، تعداد مردان کاهش چشمگیری می‏یابد و به همین دلیل، زنان زیادی بی‏سرپرست می‏گردند و به دنبال کسی هستند تا سرپرستی ایشان را به عهده گیرد .

رسول خدا (صلی‏الله علیه‏و آله) می‏فرمایند: «قیامت‏برپا نمی‏شود، مگر این که، برای پنجاه زن یک سرپرست‏باشد» . 

و در حدیث دیگری می‏فرمایند: «زمانی فرا رسد که پنجاه زن، با یک مرد روبه رو شده، یکی می‏گوید: ای بنده خدا مرا بخر، و دیگری می‏گوید به من پناه ده‏» . 


وضعیت اجتماعی زنان در عصر کنونی

در دنیای کنونی، زن در اجتماع از موقعیت‏خاصی برخوردار است . امروز زنان توانسته‏اند تا حدی توانائی‏های خود را در عرصه‏های مختلف به اثبات رسانند و به موفقیت‏های بسیاری نائل گردند . اما مطلب مهم این که، با وجود ویژگی‏ها و توانائی‏های بارز در زنان، هنوز نیز درصد قابل توجهی از آنان، از تبعیض، بی‏امنیتی، بی‏عدالتی‏های اجتماعی و ... رنج می‏برند . زنان امروز با نام آزادی و تساوی حقوق زن و مرد در مرداب فساد اخلاقی و جنسی گرفتار شده‏اند . رشد الکلیسم در میان زنان غربی، مبتلا شدن به ایدز و در نتیجه مرگ بر اثر آن، قاچاق زن جهت روسپیگری، هم‏جنس‏گرایی، سقط جنین، فرزندان نامشروع، متلاشی شدن خانواده‏ها و ... ره‏آورد این تفکر غلط بر جامعه غرب و بعضی کشورهای در حال توسعه است .

در بسیاری از کشورهای به اصطلاح متمدن، زنان از طریق خود فروشی امرار معاش می‏نمایند .  در آمریکا سالانه بیش از 900 دختر زیر 15 سال، فرزند نامشروع خود را سقط می‏کنند; هر چند در سال‏های اخیر، این دختران، ترجیح می‏دهند فرزند خود را نگه دارند . 

بنابراین با مقایسه اخباری که در مورد زن آخرالزمان به ما رسیده، و وضعیت کنونی زن از حیث اجتماعی و اخلاقی، بین زن امروز و زن آخر الزمان شباهت‏بسیاری دیده می‏شود . اما این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که نمی‏توان فساد اخلاقی را برای تمام زنان تعمیم داد; زیرا در آن زمان، زنان آگاه، عفیف و با ایمانی نیز وجود دارند که از اوضاع بد آن زمان متاثرند . اما وضع عمومی به شکل دیگری است .

منبع : مجله یاس  آبان 1382، شماره 8



:: موضوعات مرتبط: انتظار , سیاسی،اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
انتظار در مکتب فاطمه علیها السلام

بسم رب المهدی

عاشقان زهرا سلام.

این متن از پست های سال قبل همین وبلاگ نوشته شده است. اگر خوانده اید دوباره خواندن بد نیست اگر نخوانده اید بخوانید....

این حقیر رو هم از دعای خیرتون فراموش نکنید.

حرف مادرمان فاطمه(علیهاالسلام)

لا تصلی علیّ امّهٌ نَقَضَت عهد الله و عهد ابی رسول الله فی امیر المومنین علی علیه السلام.......

امتی که عهد و پیمان خدا و پیامبرش را در ولایت و رهبری علی علیه السلام شکستند و نادیده گرفتند حق ندارند بر پیکر من نماز بگذارند. آنها که نسبت به حق ما ظلم روا داشتند و ارث مرا غاصبانه تصرف کردند و سند مالکیت فدک را که پدرم برایم نوشته بود از دست من ربودند و به آتش کشیدند. آن ها که گواهان و شاهدان مرا تکذیب نمودند. سوگند به خدا که گواهان من حضرت جبرئیل و میکائیل و امیر المومنین علی علیه السلام و ام ایمن بودند. آنها که در روز یاری و حمایت از ما در خانه های خود خزیدند و دست از یاری ما کشیدند.......... تا آنکه به خانه ی ما هجوم آوردند و با جمع آوری هیزم فراوان و آتش زدن آن خواستند خانه را و ما را که در آن بودیم در آتش بسوزانند.

آیا چنین امتی سزاوار است که بر من نماز بگذارد؟

آنچه خواندید فرازی از وصیت و پیام حبیبه ی خدا ٬ پاره ی تن رسول خدا صلی الله علیه و آله خطاب به امیر مومنان بود.

همان بانویی که پس از رحلت پیامبر تا هنگام شهادت خنده بر لبان مبارکش ندیدند. همان بانویی که فرزند به دنیا نیامده اش را قربانی ولایت کرد.... همان بانویی که با گریه های مداومش خواب راحت را از چشم ظالمان زمانش گرفت....... و بالاخره با وصیت به امیر مومنان: یا علی مرا شبانه غسل بده شبانه کفن کن و شبانه به خاک بسپار.  (ولا تعلم قبری احدا) و قبر مرا به هیچ کس اطلاع نده تا مخفی بماند. تیر خلاص را برای همیشه بر قلب غاصبان و منافقان نشانید...

اما به راستی راز این گریه های طولانی چه بود؟ چرا تنها یادگار پیامبر از دنیا رفت در حالی که بر امت پیامبر غضبناک بود؟ رمز مخفی ماندن قبر او تا کنون چیست؟...

همه ی حرف بانوی دو عالم این بود که چرا مردم غدیر خم را فراموش کردند...

همه ی مجاهدت ها و تحمل آن همه مصیبت از سوی حضرت زهرا به خاطر آن بود که حجت زمان تنها و خانه نشین نگردد ٬ جانشین رسول خدا مظلوم و منزوی نباشد ٬ ولیّ خدا دست بسته و مامور به صبر و سکوت نشود. امام برحق و وصیّ پیامبر ٬ بی یار و یاور نماند... اشک غریبانه ی ولی عصر و زمان در نخلستان ها و خارج از دیار و شهر ها جاری نگردد ٬ صاحب زمین و زمان فراموش نگردد.

و امروز همان فاطمه صاحب غدیر و حجت خدا را در زمین تنها و غریب می بیند.

... جگر گوشه اش ٬ منتقم مجتبایش ٬ طالب خون حسینش و یوسف دردانه اش را مظلوم ٬ مهموم ٬ طرد شده بیابان گرد و صحرا نشین می نگرد.

نکند ما نیز چون اهل مدینه پیمان شکن و مورد غضب حضرت زهرا باشیم؟ نکند ما نیز مسافر غریب دوران غیبت را از یاد ببریم. نکند ما نیز ساده و ساکت و بی تفاوت از کنار گریه ها و اشک های امام زمانمان بگذریم؟ نکند ما نیز در یاری امام زمان خویش کوتاهی کنیم.

یک سوال ساده : برای امام زمان خویش چه کرده ایم؟...

از مرحوم علامه میر جهانی نقل شده است: در عالم رویا مادر مظلومه ام حضرت فاطمه ی زهرا را دیدم و ایشان سه بیت شعر به زبان فارسی خواندند. وقتی بیدار شدم فقط یک بیت آن را به خاطر داشتم:

دلی شکسته تر از من در آن زمانه نبود                  در این زمان دل فرزند من شکسته تر است

آری! معصوم را فقط معصوم درک میکند و بس.

اگر آن روز در مدینه ی پس از رسول خدا کسی راجع به وظیفه ی خود از حضرت زهرا کسب تکلیف میکرد بی تردید آن حضرت او را به مولای متقیان ارجاع داده و میفرمود: دست از وصی بر حق پیامبر بر ندارید. امروز هم اگر کسی از ساحت قدس فاطمی همین سوال را بپرسد خواهد شنید که: مبادا فرزندم مهدی علیه السلام را فراموش کنید. نکند از غم و غصه ها و دردها و گریه های امام زمانتان غافل بمانید...

آری! در مکتب فاطمه باید امام شناسی آموخت. در فاطمیه باید به امامت پرداخت چرا که فاطمیه همچون عاشورا امامت را زنده میکند.

فاطمه ما را هدایت میکند                      رهبری سوی ولایت میکند

فاطمه دید از عدو آزارها                      کشته شد در راه حیدر بارها

میخواهی بدانی در کجای این معرکه ایستاده ای؟ میخواهی بدانی اگر آن روز در مدینه ی پیامبر حاضر بودی در کدامین صف قرار می گرفتی؟ میخواهی بدانی اگر در روز عاشورا (هل من ناصر) ابی عبدالله علیه السلام را میشنیدی چه میکردی؟ به خود رجوع کن.

اولا ببین با فاطمیه چه میکنی؟

ثانیا نگاه کن با امام زمان چه کرده ای؟

از این رو سزاوار است همه ی شیعیان در هر کجای عالم که هستند فاطمیه را همچون عاشورا گرامی و زنده نگه دارند ٬ لباس سیاه بر تن نموده ٬ دستارهای عزا بر سر ببندند ٬ بیرق های سیاه را برافراشته سازند ٬ حسینیه ها ٬ تکایا و منازل را سیاه پوش کنند ٬ به یکدیگر در این مصیبت عظمی تسلیت بگویند و در اقامه ی عزا و ابلاغ پیام فاطمه که همان دفاع از امامت و ولایت است تمام توان و کوشش خود را به کار گیرند و برای خوشنودی خاطر شریف آن حضرت و ادای وظیفه در قبال امام عصر برای تعجیل در ظهور منتقم حضرت زهرا دعا نمایند.

 

بار الاها! به عمر کوتاه حضرت زهرا علیهاالسلام به عمر زمان غیبت خاتمه عنایت فرما.

آرام قلب زهرا!

ای آخرین امید مادر!

هنوز داد فاطمه ستانده نشده است.

هنوز بوی دود و آتش از مدینه ی پیامبر به مشام میرسد.

مپسند بیش از این خون مادر بر زمین بماند...

اللهم عجل لولیک الفرج



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
دين برپايه ي انتظار

بسم رب المهدي

سلام برعاشقان ودوستداران حضرت بقيه الله اعظم

باز نميدانم چطور براي امام زمانم شروع به نوشتن كنم اما با تيتر شروع ميكنم دين برپايه ي انتظار

انتظار امام زمان(عليه السلام) از چنان عظمتى بر خوردار است كه در برخى روايات، نه در رديف فروع دين بلكه در شمار اصول و قواعد اساسى دين قرار گرفته است.

انتظار در كنار شهادت به توحيد (شهادة أن لا اله اِلاّ اللّه) و ايمان به پيامبر (و أنَّ محمّداً عبده و رسوله) و اعتراف به قرآن (تقرّ بماجاء من عنداللّه) و اقرار به ولايت (والولاية لنا اهل البيت) چه مفهومى جز اصل اساسى بودن آن دارد؟

دين اسلام بدون «انتظار قائم(عليه السلام)» ناقص مى ماند، چنانكه اگر «ولايت على(عليه السلام) » نمى بود ناقص مانده بود. پس همچنانكه اعلام ولايت اميرالمؤمنين(عليه السلام) باعث تكميل دين و اتمام نعمت الهى و رضايت خدا نسبت به اسلام بود، انتظار مهدى(عليه السلام) نيز موجب كمال دين و تمام نعمت و رضاى خداوند است.

خداوند «دين بى ولايت» را نمى پذيرد چنانكه «ولايت بى انتظار» را نمى پذيرد و اين خود به اين معناست كه خداوند «دين بى انتظار» را نمى پذيرد و همين است كه امام صادق(عليه السلام)همه آن اصول را تحت اين عنوان مى فرمايد كه: «آيا شما را خبر ندهم از آنچه كه خداوند بدون آن هيچ عملى را از بندگانش نمى پذيرد؟»

 توجه شما رابه تلخصي از حديثي كه در اصول كافي وآمالي شيخ صدوق نيز امده است جلب ميكنم

انتظار يكى از پايه هاى اساسى دينِ مورد قبول خداوند را تشكيل مى دهد.

قرار گرفتن انتظار حضرت مهدى(عليه السلام) در كنار شهادت به توحيد و نبوّت و ولايت، حاكى از شدّت اهميّت و اعتبار آن در نزد خداوند است.

خداوند بر اساس مجموعه اصول مذكور است كه اعمال بندگانش را مى پذيرد، بنابراين اگر نقصى از ناحيه هر يك از اصول پيش آيد مقتضى براى قبولى اعمال حاصل نخواهد گشت، و بر اساس همين نكته است كه مى توان گفت: «هيچ عملى را از بنده غير منتظِر نمى پذيرند.»

آمدن دو اصل پرهيزكارى و سخت كوشى (ورع و اجتهاد) همرديف با انتظار قائم(عليه السلام)علاوه بر تصريح به جدايى ناپذير بودن «انتظار و ورع» و نيز «انتظار و اجتهاد»، به كامل نبودن دين بدون آندو نيز، دلالت دارد; همچنانكه به عدم قبول انتظار بدون آندو اشاره دارد. درپايان حديث عبارت پايين امده است

          «ما را دولتى هست كه هر زمان خدا بخواهد آن را پديدار خواهد ساخت.»

اين عبارت را مى توان «حكمت انتظار» دانست، يعنى از آنرو كه دولت پايدار و جهانى اهلبيت(عليهم السلام)روزى به دست امام زمان(عليه السلام) و به اراده خدا عملى خواهد گشت و در آن همه اهداف پيامبران(عليهم السلام)تعاليم قرآن و اهلبيت تحقق خواهد، يافت شايسته است كه مسلمان موحّد چشم انتظار آن باشد و اين انتظار از اصول اساسى دينش به شمار آيد.

اللهم عجل لولیک فی فرج مولانا صاحب العصروزمان



:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 21 بهمن 1389
خود ارضایی

 

    خود  ارضایی                                                      حسین شاهد خطیبی
 
شهوت یکی از اموری است که با طبیعت انسان در آمیخته ودر جای خود از نعمت های خداوند است،ولی اگر از حالت تعادل خارج وبرافروخته شود،ممکن است سرمایه های عظیم انسانی  را  به خاکستر تبدیل کند.این نیرو به طور قطع نیاز به ارضاع دارد،ولی باروشی که با نظام طبیعت وشریعت سازگار باشد.
خداوند متعال که به حکم بالغه اش این غریزه را در نهاد انسان گزارده،تا نسل انسان باقی بماند،ازروی رحمت وهدایت خود راه های آسان ومعقول کنترل وارضاع آن راپیش پای او قرار داده است ونسبت به بیراهه ها وانحراف از مسیر درست نیز ،هشدار های لازم رابه انسان داده است ،راه هایی  که باید با شناخت وعمل به آن ها،سلامت  جسم وجان خویش راپاس بداریم واز خطر وپی آمد کار هایی هم چون خود ارضایی ومانند آن برهانیم .
روش ترک این عادت زشت :


:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
:: ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389
انتظار وشناخت امام زمان(عج)

 

انتظار و شناخت امام زمان (عج)
از مهمترین وظیفه ى هرشیعه ى منتظر، شناخت امام زمان است. در روایات بسیارى كه به طریق شیعه و اهل سنّت از پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) و امامان معصوم علیهم السلام، نقل شده آمده است كه:
«هركس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلى مرده است».[1]
شناخت امام زمان(عج) از شناخت امامان معصوم دیگر جدا نیست; اگر كسى به طور كلّى به شأن و جایگاه ائمه هدى واقف شد، صفات و ویژگى هاى آنها را شناخت و به مسئولیت خود در برابر آنها پى برد قطعاً نسبت به امام عصر(عج) نیز به شناختى شایسته مى رسد.


:: موضوعات مرتبط: انتظار , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
:: ادامه مطلب
نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389

تعداد صفحات : 3
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد