شبهات وهابی ها

شبهات وهابی ها

 

برخی از شبهات وهابی هاوپاسخ به آنها
وهابی ها برخی از اعمال شیعیان شرک دانسته وآنها رامشرک معرّفی می کنند.آن هاتوّسل راشرک میدانند،روضه خوانی وبرگزاری مراسم جشن وعزا را بدعت می دانند.واعتراض می کنند که چرا«یاحسین»می گویید!
پاسخ برخی ازشبهات آن ها:
*آیا توسل به پیامبرواهل بیت او شرک است ؟
امام صادق(ع):«ابی الله ان یجری الاشیأالاّبالاسباب»
خداوند از این که کارها بدون سبب وعلّت جریان پیدا کند،ابادارد.خداوندبرای هرکاری واسطه وعلّتی قرار داده است.
توسّل حضرت آدم پس ازآن که از بهشت اخراج گردید،سالیانی را به گریه ،زاری،توبه وانابه گذراند،سپس کلماتی رااز طرف پروردگاش دریافت کردوبه آن کلمات متوسّل شد.قرآن می فرمايد:(فتلقّی آدم من ربّه کلمات فتاب علیه)فخر رازی وبسیاری ازمفسران اهل سنّت گفته اند که مراداز«کلمات»که حضرت آدم به آن ها متوسّل گردید،نام پیامبر واهل بیتش بوده است.وآن کلمات این چنین بود:
«الهی یا حمید بحقّ محمّد،یاعالی بحقّ علیّ،یافاطربحقّ فاطمه،یامحسن بحقّ الحسن،یاقدیم الاحسان بحقّ الحسین ومنک الاحسان»
*وهّابی ها می گویند:پیامبر که مرد،خاک شدوجماد گردید!
ما به مقام پیامبر متوسّل می شویم ومقام زنده ومرده ندارد.علاوه برآن که ما معتقدیم که پیامبر واهل بیت او(ائمّه ما)زنده اند،قرآن می فرماید:(ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیأ عند ربهم یرزقون)وگمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند،مرده اند،بلکه آن ها زنده ودر پیشگاه خداوند روزی می خورند.
سالی در مدینه باران نبارید،خلیفه دوّم به عبّاس عموی پیامبر برای نزول باران متوسّل شد وگفت:خداوندا!مادر زمان پیامبر به او مراجعه می کردیم وحالا به عموی او متوسّل می شویم.
یک دلیل تجربی هم بر جواز توسّل داریم و آن برآورده شدن حوائج است.میلیون ها انسان مؤمن ومعتقد،با توسّل به اهل بیت:حاجات خود را از خداوند می خواهند وخداوند حاجت های آن ها را برآورده کرده ومشکلاتشان را برطرف می سازد.
اگر انجام این گونه کارها شرک است ،پس چرا حاجت ها برآورده شده واین گونه دعاها مستجاب می شود؟چرا آن ها ما را کمک می کنند؟آیا خداوند متعال وآن بزرگواران ،مارابه شرک سوق می ذهند!؟
*وهّابیون می گویند:اگر نام کسی را در کنار نام خدا ببرید شرک است !
درحالی که اگر این سخن آن ها درست باشد،خداوند نعوذ بِالله خود مشرک است .
زیرا درآیه 74سوره توبه می فرماید:(ومانقموا الاّ ورسوله من فضله )خداوند وپیامبرش آن ها را بی نیاز نمودند.ودر جای دیگر می فرماید:(الله یتوفّی الانفس)خداوند جان ها را می گیرد. ودر جای دیگری می فرماید:(یتوفّاکم ملک الموت)ملک الموت جان شما را می گیرد.بنابراین واسطه داشتن ،نه تنها شرک نیست ،بلکه اساس هستی بر مبنای واسطه است.
سلام ولعن در زیارت نامه ها
*وهّابی ها معتقدند سلام ویا نفرین بر مردگان شرک است!
شنیدم که امام جماعت مسجد النّبی گفته است :افتخار می کنم که چهل سال است به پیامبر،سلام نکرده ام!خوب اگر سلام به انبیا شرک است ،پس نعوذبِالله خدا هم مشرک است،چون خود خداوند به پیامبرانش سلام می کند؛(سلام علی نوح )،(سلام علی ابراهیم)،(سلام علی موسی وهارون)،(سلام علی آل یاسین)،(سلام علی المرسلین).
درقرآن،هم سلام داریم هم لعن ؛درآیات متعدّدخداوند ظالمان را لعن کرده است وما نیز در زیارتی همچون زیارت عاشورا،کسانی راکه درحقّ اهل بیت پیامبر ظلم کرده اند،لعن می کنیم.(لعنهم الله)،(قاتلهم الله)
تبرّک
*آن ها می گویندتبرّک شرک است !
در حالی که اگر تبرّک شرک است ،پس چرا خلیفه اوّل ودوّم رادر کنار بدن مطهّر پیامبر دفن کردند؟اگر شرک است،پس چرا در مراسم حج ،استلام حجر الاسود وبوسیدن آن مستحبّ است؟ مگر حجرالاسود، سنگی بیش نیست؟
روضه خوانی ویادبود
*وهّابی  ها می گویند:روضه خوانی ومراسم یادبود،بدعت است !
حال آن که خداوند درقرآن ،روضه خوانی می کند.آن جا که می فرماید:(وکایّن من نبّی قاتل معه ربّیّون کثیر فما وهنوا وما استکانوا)یکی از اعمال حج وعمره،سعی بین صفا ومروه است.حاجی بعد از طواف خانه خدا وبعدازآن که دو رکعت نماز طواف را به جای آورد،باید هفت بار بین صفا ومروه سعی کند.چراباید هفت باربین این دو کوه راپیمود؟به یاد حماسه فداکاری یک مادر!هاجر همسر ابراهیم ومادر اسماعیل.
هاجر،برای یافتن آب ونجات کودک شیرخوار خود،هفت بار این مسیر را پیمود.خداوند می خواهداین خاطره همچنان در اذهان زنده بماند.لذا قرآن می فرماید:(انّ الصّفا والمروۀ من شعائر الله)ودر پایان این آیه می فرماید:(فانّ الله شاکر علیم )خداوند سپاسگذار ودانا است .یعنی ای خانم!ای هاجر!اگر تو یک روزی به خاطر خدا مشکلات فراوانی را تحمّل کردی،من هم نمی گذارم  نام وخاطره ات ،فراموش شود.درحقیقت شکرگزاری خدا به این نحو است که نام وخاطره او را زنده نگه می دارد.
جشن ها
*می گویند:برگزاری  مراسم جشن وسرور به مناسبت میلاد پیامبر(ص)ودیگران شرک است!
قرآن می فرماید:حضرت عیسی (ع)به خدا عرض کرد:(ربّنا انزل علینا مائدۀ من السمأ تکون لنا عیدا لاوّلناوآخرنا)یک غذای آسمانی برما نازل فرما،تا عیدی برای تمام ما باشد.
ما از آنان سؤال می کنیم:آیا تولد یک پیامبر وامام،به اندازه یک مائدۀ آسمانی ارزش ندارد؟اگر مثلاًدو تا گلابی از آسمان نازل سود،عید است،امّا تولّد پیامبر به اندازه دو تا گلابی برای ما مایه جشن وسرور وشادمانی نیست؟چه قدر انسان باید کج سلیقه باشد!؟
بوسیدن ضریح
علامه سید شرف الدّین جبل عاملی،صاحب کتاب المراجعات،یک بار به مکه مشرف می شوند.پادشاه عربستان هر ساله درایّام حج،یک میهمانی باشکوه با حضور علمای تمامی مذاهب برگزار می کرد.درآن سال ،ایشان هم ئبه عنوان عالم بزرگ شیعی ،به آن مجلس دعوت می شود ،قرآنی را به شاه عربستان هدیه می کند،شاه نیز قرآن را می گیردو می بوسد.
 علامه سید شرف الدین بلا فاصله به او می گوید:تو چرم پرست هستی و مشرکی!
پادشاه با تعجب می پرسد برای چه؟علامه جواب می دهد:برای این که جلد این قرآن را که چرم است بوسیدی!پادشاه می گوید:من به خاطر پرم نبوسیدم !من چرمی را که جلد قرآن است می بوسم.
سیّد شرف الدّین جواب می دهد:ما هم هر آهنی را نمی بوسیم.آهنی را که ضریح پیامبر است می بوسیم ،ولی شما به ما می گویید:مشرک!پادشاه انکی تأمّل کرده و می گوید:شما درست می گویید!
گنبد وبارگاه
*می گویند:ساخت گنبد وبارگاه شرک است !
قرآن درنقل ماجرای اصحاب کهف می فرماید:هنگامی که ماجرای اصحاب کهف بر ملا شد،مردم برای دیدن آن ها شتافتند،ولی آن ها را مرده یافتند،هرکس پیشنهادی کرد؛یکی پیشنهاد کرد که بر روی آن ها ،بنای یادبودی ساخته شود.دیگری پیشنهاد کرد که مسجدی بر روی غار بنا کنیم.این پیشنهاد پذیرفته شد.این خود الگوی خوبی است برای همه ما که اگر بناست،بنای یادبودی بسازیم،چه بهتر که بنای مفید وارزنده ای بسازیم.
حال آن که ساختن مسجد کنار قبور اولیا،در متن قرآن آمده است،بنا براین ساخت مساجد وحرم،که محلّ عبادت وراز ونیاز وتلاوت قرآن است،درکنار وبر روی قبور ائمه،چه اشکالی دارد!؟
خداوند به پیامبرش می فرماید:(قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المؤدۀ فی القربی)بگو:من چیزی به عنوان مزد رسالت از شما مطالبه نمی کنم،مگر  دوستی با اهل بیت من.
در واقع طلاکاری گنبد وضریح،نوعی ابراز علاقه ومحبّت به اهل بیت پیامبر وتعظیم شعائر وتشکّراز آن هاست.علاوه برآن که نوعی زینت وزیبایی است وزیبایی نیز هیچ ایراد واشکالی ندارد،بلکه امری پسندیده است.
 
                                                                                             
                                                                                          

                                                                                                          برگرفته از سایت حجة السلام والمسلمین قرائتی   


حجاب،تضمین تداوم زیبایی و شرافت است./سپاه313 حجاب، تَلألؤ شبنم بر چهره است/سپاه313

سپاه313"إشعب البحرین ؛یرید اسقاط النظام "


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: